fredag 19 maj 2023

Svängig hotellunderhållning på Steam Hotel

Kraftigt fördröjt kommer här ett inlägg för att lyfta fram de bilder jag tog under vistelsen på Steam Hotel i Västerås den 28-30/4. I det senaste inlägget här i bloggen visade jag bilder från rundvandringen vi gjorde i Västerås centrum. Detta inlägg handlar om det vi siktat in oss på under eftermiddagen den 29:e april. I hotellets foajé uppträdde La Belle Parade klockan 15.00 och det ville vi inte missa.


Nu visste vi överhuvudtaget ingenting om La Belle Parade men det gjorde inte så mycket. Vi lärde oss under tiden de uppträdde. Bandet var bra och de två som också dansade var riktigt vassa på det de gjorde. Att de uppträdde i den annorlunda och spektakulära hotellfoajén gjorde inte saken sämre.


Bandet ställde sig innanför de stora fönstren i främre delen av foajén där det annars står två bordtennisbord. Helt okej men äckligt svårbemästrat för den som försöker fotografera. Motljuset behöver kompenseras för att inte motiven ska vara något annat än siluetter. Jag försökte hitta vinklar från sidorna istället och tog även ett par bilder från trappan som leder uppåt bland våningarna.



Nu hade jag min Canon R6 med mitt äldre och något enklare Canon EF 85 mm f/1,8-objektiv och det blev lite tajt när jag skulle ta bilder på hela gruppen. För mig spelade det inte så stor roll men det blev jobbigt när plötsligt en från hotellet bad mig fota för att den ombedda fotografen "var försenad" ... Nåja, jag fick de bilder jag själv ville ha och som jag tyckte var okej och det var ju inget utlovat fotouppdrag jag var ute på. (På hotellrummet hade jag ett vidvinkelobjektiv men det blev kvar där det låg i fotoryggsäcken.)

Anita var nöjd med popcornen från popcorn-maskinen i foajén

Om du vill se bilder på La Belle Parade så hittar du ett litet bildgalleri HÄR >>>

Den som tänkt sig en hotellnatt i Mälardalsområdet och som inte varit på Steam Hotel sedan tidigare bör överväga ett besök. Jag kan rekommendera det även om bokningsläget oftast är ganska högt och om man vill boka middag eller plats på pool-delen måste man vara ute i god tid.


2 kommentarer:

  1. Steam Hotel har levt upp till förväntningarna de gånger vi varit där. Rekommenderar dock inte spa-anläggningen under fredagskvällar, då det är mer högljutt, mer folk och i synnerhet en något yngre generation. Sist fick vi en privat visning av det inre och de gamla delar som en gång bar upp verksamheten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, spa-avdelningen är inget för mig men det kan vara bra att känna till hur läget är där på fredagskvällar. Kanske passar det någon av mina döttrar bättre om jag ska rekommendera dem ett besök på hotellet och dess pool-område.

      Radera