lördag 27 januari 2018

Ett falurött litet hus

Vintern rasat ut... Några fullkomligt magiskt fina vinterdagar byttes raskt ut till slask och tö. Mest jublar spolarvätsketillverkarna. Med minnen från söndagsmorgonens promenad klamrar jag mig desperat fast vid finvinterns generöst uppdukade bord. Här kommer ett avslutande blogginlägg med bilder som jag tog med min Canon 5D Mark IV och mitt telezoom 70-200 mm.



Från några olika vinklar och med varierande bildbehandling visar jag upp det lilla faluröda huset som står på vägen upp mot Prästgården. Med bäcken och kohagens stolta träd bakom ryggen håller den ställningarna på ett föredömligt sätt.

Söndagsflanör framför den svartmålade dubbeldörren till huset






Med den lilla röda byggnaden i ryggen passerade jag slutligen över järnvägsspåret igen. En avslutande bild på magasinet vid det gamla stationsområdet sätter punkt för min bildredogörelse. Vinterbildskvoten kan mycket väl vara fylld för denna gång.



Tills vi hörs igen; ha det förträffligt!

2 kommentarer:

  1. Ett litet rött hus kan i mångt o mycket symbolisera Sverige och svensk turism. Oavsett om stugan är inbäddad i snö eller bakom ett fält av raps, är detta Sverige i sitt esse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst, villan vi bor i bygdes 1986 och banne mig om inte Falu rödfärg sitter på de fasaderna också. Passar både dåtid och nutid.

      Radera