torsdag 22 mars 2018

Kvällsbesök vid Ålspånga Säteri

Det föll på min lott att ta hand om skjutsandet av yngsta dottern till hennes ridlektion denna torsdag. Jag har egentligen ingenting emot det mer än att det är med liten marginal jag hinner från jobbet för att lyckas hinna till Ålspånga Säteri till klockan 18.00. Jag behövde dessutom byta om för att få på mig varmare kläder, oömmare kläder och dessutom ett par rejäla fotbeklädnader.

Lagom till ankomsten vid Ålspånga tyckte solen att det räckte för dagen
Dagens allra sista strålar strök över takåsarna på Säteriets mangårdsbyggnad
Allén mellan säteriet och väg 221 (mellan Bettna och Flen)
Solen nådde även paddockens avgränsande brädor

Tövädret under torsdagen satte sina spår. Det var blötsnö, modd och lera i en mindre härlig blandning. Jag gick ett varv runt utsidan av stall och ridhus medan gruppen ridskoleelever gjorde iordning hästarna och började lektionen inne i ridhuset.


Ardennern Pixi

De värmande solstrålarna hade effekt på fjordingens päls



Efter några bilder på hästarna i utomhusmiljö och den s.k.. blå timmen (timmen efter solnedgången) tog jag mig in i det maffiga ridhuset. Dags att börja experimentera i det svårbemästrade gula ljusskenet. Relativt långa slutartider (handhållet) för att få till en eller annan panorering. Vitbalansen var det värre med, inser jag efter några misslyckade försök hemma vid datorn.





Alva red denna kväll på Totto

Nu ska jag försöka bli av med hästlukten och samtidigt anstränga mig för att mina kängor torkar. Det ska inte vara enkelt att slussa vintern mot våren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar