lördag 31 mars 2018

Äggjakten 2018

Lika säkert som att påskhelgen inleds med långfredagen är det faktum att Stigtomta IF:s innebandydamer arrangerar Äggjakten. En rysligt trivsam tradition som verkar dra mer och mer folk till arrangemanget för varje år som går.

Redan till starten klockan 10.00 ringlade kön lång...
...och den blev ännu längre innan allt var över vid 12-snåret
Det var en kylslagen upplaga av Äggjakten denna långfredag

Som vanligt handlade det om att gå en runda i Stigtomta där barnen skulle räkna undangömda påskägg och vi vuxna samla på bokstäver. Dessa sabla bokstäver (18 stycken denna gång) ska sedan stuvas om för att bilda det ord som de sadistiska arrangörerna knåpat ihop. Jag tror mig kunna använda ord och bokstäver i hyfsad omfattning men går bet varenda gång när det kommer till denna uppgift. Å andra sidan tröstar jag mig med att min sponsring av verksamheten maximeras om jag inte vinner något. Därför köpte jag också fem nitlotter i det utomordentligt fylliga sponsorlotteriet.





Vi knallade runt den välbekanta banan på omväxlande barmark, lervälling och blankis. Solen behagade lysa på våra bleka anleten och det var en välkommen bonus. Härom året snöade det under Äggjakten så våren kan med fog sägas vara lite ambivalent denna tid på året.

Mitt promenadsällskap detta år
Vi mötte bästaste Ebborna (en bild skjuten från höften)
En av 18 bokstäver som i år bildade ordet "målvaktsutrustning"


Efter all frisk luft och måttlig motion satte vi oss i Stigtomta IF:s klubblokal Loftet och fikade. Vid detta tillfälle trodde vi oss också kunna lösa ordgåtan. Så blev icke fallet men kaffet och fikabrödet var gott. Tack för kaffet!



Som en liten parentes i sammanhanget har jag två bilder från det pågående skolbygget. Skolområdet ligger dikt an mot Stigtomta IF:s lokaler så det var ingen större ansträngning att ta ett par bilder.

Stigtomtas skolbygge fortskrider i rasande takt


Nu är dagen kommen då det är på sin plats att önska:

Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar