lördag 29 september 2018

Höstsportlördag

Kanske borde jag ta "finkameran" och macroobjektivet för att jaga höstbilder, strosa i naturen och njuta av den årstid som jag tycker så väldigt mycket om. Det är å andra sidan otroligt händelserika helgdagar nu på höstkanten i sportens värld och jag försöker pressa ut så mycket som möjligt av utomhussporterna innan jag tvingas inomhus i sällskap med ISO 6400. Usch.

Förra helgen nationell tävling i skytte, denna helg SM-deltävling i trial

Med smått galna besökssiffror har mitt blogginlägg om skytte snart nått 4000 sidträffar. Oj oj oj vad det tog skruv bland landets dynamiska skyttar! Förra helgens skytte vid Koxäng byttes denna lördagsmorgon ut mot trial i SM-serien vid Svansta. Inte ens ett stenkast emellan arenorna. Jag har samlat bilder och material till ett blogginlägg hos SN vad det lider, först ska jag "bara" redigera de ca 250 bilderna.

Höstfärger vid trialåkarnas depåområde
Ende lokale representanten Mats Ohlsson från Björkvik på bana 1 under SM

En dag består inte endast av en förmiddag så jag hittade tid för att åka till Katrineholm också. På eftermiddagen blev det en tur till Djulö IP (vid campingen) där Katrineholm Griffins Rugby Club hade match mot Attila Rugby. Ruggigt kul sport att fota, ruggigt väderomslag att stå ut med.

En charmerande sport för de tuffaste av tuffa
Höstfärger även i Katrineholm i slutet av september

Söndagen ska också gå i sportens tecken men då blir det i egenskap av ledare för flicklaget i fotboll. Södertälje är destinationen och näst sista 11-mannamatchen för säsongen. Sedan blir det futsal, vilket är en inomhussport (vilket inte är så givet för alla lokalbokare och beslutsfattare i vårt land)!

Åh denna rugby som bjuder på så mycket att fotografera

Att ta det lugnt eller ge trädgården lite TLC ligger tydligen i framtiden.

2 kommentarer:

  1. Rugby måste vara kul att dokumentera snacka om en sport med kroppskontakt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som de satsar och så det smäller är det obegripligt att någon kan gå av planen efter slutsignalen. Men likväl så gör de detta. 15-mannarugby är lite grötig och ger inte så många rena situationer där man som fotograf kan isolera en händelse men när det händer sprakar det om bilderna!

      Radera