torsdag 18 juli 2019

Och i Nyköping paddlas det kanot

I samband med att jag kört den näst yngsta dottern till hennes sommarjobb så har jag passat på att svänga förbi kanotsportstadion i stadsfjärden ett par dagar i rad. Det pågår ett SM i kanot under vecka 29 vilket lockar. Självklart vill jag testa mitt nyinskaffade objektiv men även ta lite runt-omkring-bilder eftersom både omgivningarna och arrangemanget sticker ut.





Torsdagsmorgonen bjöd på sol, värme och helt vindstilla väder. Fantastiskt fint att vara vid vattnet under dessa förutsättningar. Faktiskt i varmaste laget, måste jag erkänna. Tävlingarna har startat klockan 09.00 vilket har passat mig utmärkt.





Bilderna i detta inlägg tog jag under torsdagsmorgonen och då lät jag mitt nya 400 mm-objektiv vila. Istället var det mitt 17-40 mm-objektiv samt mitt 70-200 mm-objektiv med telekonverter som fick bekänna färg.





Under ett kanot-SM är det många, många deltagare som ansluter. Med dem följer självklart anhöriga, klubbkompisar, ledare m.fl. vilket gör att det är svårt att sortera ut hur många "vanliga" Nyköpingsbor som utgör publik på läktarplats. Vi har ju annars en hyfsad kanot-tradition i vår stad.

De två tornen vid Rosvalla i bakgrunden
Den omgjorda silon, Vattensportens hus samt slottets torn (mestadels skymd)

Jag tog mig ut längst piren och gick till torsdagsmorgonens start 500 meter från målgången framför Vattensportens hus. Trots att klockan närmade sig 10 rörde sig inte en krusning över vattenytan.


Gorm stävar ut med äldreboendet Myntan i bakgrunden
På väg att förtöja vid gästhamnen

Jag ska skriva ett kortare blogginlägg i min sportblogg men kan även här bjuda på länkarna till de två bildgallerier som jag satt samman:
Försöksheat 200 m onsdag morgon den 17/7 -19
Försöksheat 500 m torsdag morgon den 18/7 -19



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar