söndag 28 juni 2015

Gravt fotbollsupptagen

Något jag inte kan hålla mig ifrån är fotboll. Det har inneburit att den redan fullbokade perioden maj-juni avslutades i stor stil. Fotboll på precis alla ledder och bredder. Man skulle kunna tro att det endast är frågan om fotografering och bloggande om fotboll men det stannar inte vid det. Ånej, föreningslivet, föräldraskapet och ledar-rollen får åtskilligt av min tid också.

Sedan förra söndagen har jag hunnit med en hel del under rubriken fotboll. Om vi tar det i kronologisk ordning så har följande hänt:

Stigtomta IF:s fotbollsskola hade prova-på-dag med bl.a. zumba söndagen den 21/6
Senare på söndagen den 21/6 hann jag med att bevaka en herrmatch i division 7
Måndagen den 22/6 klämde vi till med gruppfotografering på fotbollsskolan (inofficiell bild!!)
Den "vanliga" fotbollsskolan fotades åt föreningens hemsida 22/6
Onsdagen den 24/6 bevakade jag en division 1-match på Folkungavallen
Fredag morgon 26/6 t.o.m. söndag kväll 28/6 var jag med till Finspång på cup som ledare

Alla dessa aktiviteter har inneburit en hel del fotografering. Till bildgallerier som stöd för sportbloggandet, till hemsida för Stigtomta IF och det som återstår att sammanfatta är Fotbollcup Finspång där laget F02-04 deltog. Nu är jag nyligen hemkommen så de bilderna sparar jag på någon dag.

Jag ville bara berätta detta här i min fotoblogg eftersom det gått ovanligt lång tid sedan senaste inlägget. Jag lever även om jag tillfälligt varit i fotbollsbubblan. Får jag vila någon dag så är jag ute på andra sidan och kan se fram emot några nästan sportfria veckor. Kan vara skönt med lite uppehåll då jag kan ge mig själv tid till annat, t.ex. naturfotografering i samband med både vardagspromenader och någon utflykt.

På återhörande!

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat!
    Hoppas att den intensiva veckan var rolig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den årliga Fotbollsskolan i lokal idrottsföreningens regi är alltid lika rolig att betrakta. De yngsta deltagarna, 6 år, är riktiga charmtroll om än något opolerade och svårhanterliga.
      Ett par seniormatcher på en vecka är mer än jag hunnit med under den senaste månaden och för mig är det alltid roligt att göra en matchbevakning. Efterarbetet (text och bloggtext) är lite segt men värt besväret om det når ut till fler än utövarna.
      Fotbollscupen i Finspång har gått ur kroppen nu, en knapp vecka efter att den avslutades. Det tar på krafterna, mest mentalt, men även fysiskt då jag inte är helt bekväm med att sova på luftmadrass längre. Att bli äldre har sina nedsidor... ;-)

      Radera