lördag 31 januari 2015

Busväder sista dagen i januari

Inget vidare värst. Och jag ska dessutom fatta mig ovanligt kort idag. Sedan fredag kväll har vädret varit mindre inbjudande snöblandat regn och till lördagens morgon ca 1,5 dm blötsnö.



Jag bestämde mig att gå Salingerundan. Min misstanke om uselt underlag kom delvis på skam eftersom de flesta delarna var plogade. Det var hur som helst mycket skönt att få ge sig ut på en långpromenad. Nu blev både jag och kameran ordentligt blöta.



Tyvärr såg jag inte att jag fått snö på linsen vilket gjorde att de flesta av dagens bilder fick skrotas när jag väl såg dem i datorn...



Nu ska jag kasta mig iväg och fota ett par sporthändelser inne i Nyköping. Förhoppningsvis orkar jag hålla i kameran efter en timmes tung snöskottning... :-)

Bäst just nu: Linda Pira, hon äger!

2 kommentarer:

  1. Känner igen det här med misslyckade bilder p.g.a. väta på linsen. I mitt fall rör det en resa till Island där många bilder fick läggas till handlingarna p.g.a. det fuktiga vädret. De som lyckades blev dock ganska bra.

    Lite tråkigt väder för fotografering när vädergudarna inte riktigt bestämt sig. Låt våren komma eller låt vintern förbli en riktig vinter...inte det här tråkiga mellanting vi har utanför fönstret just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja usch. Det var inte bara kameran som blev täckt med snöblandat regn. Jackan blev tyngre och tyngre av väntan och skorna fick visa vad de går för när slasket bitvis tog överhanden.

      Nej, antingen eller. Men kylan ska väl komma snart om jag fattat det hela rätt och då får man väl klaga på kylan och halkan... ;-)

      Radera