söndag 3 maj 2015

Att leta motiv...

...vid en fotbollsplan är inte omöjligt. Det är värre om det inte ska ha någon idrottsanknytning. Med macro-objektivet går det dock. Dagens blogginlägg är en fullkomligt spretig mix, till och med chockspretig. Liggande och stående format, en kvadratisk bild utöver detta, färg och svartvitt samt motiv som det inte finns någon rim och reson med överhuvudtaget.

Utomhusrinken vid Backavallen
Betongläktaren ser väl inte så överdrivet inbjudande ut

Det blev en utflykt modell större när minstingen skulle spela sin första seriematch för 7-mannalag denna söndag. Vi stuvade in de två yngsta döttrarna i bilen och drog till Backavallen som ligger i Katrineholm. Ingen längre resa för oss Stigtomtabor.

Bandyplanen vid Backavallen vilar sig i form

Jag känner på mig att jag tagit nästan exakt likadana bilder vid något tidigare tillfälle uppe vid Backavallen. Kanske har jag lagt ut dem här i bloggen men förhoppningsvis inte. Det vore ju tjatigt. Antingen klarar jag inte av att se nya motiv eller annars är de motiv jag även idag fastande för så uppenbara att de inte går att undvika när kameran är med.

Föräldraföljet har satt sig tillrätta vid sidan av fotbollsplanen
Uppe på kullen hade man också bra koll på fotbollsplanen

Jag gick ett par varv i ytterkant av anläggningen och följde delvis det stängsel som håller oss fotbollstokar åtskilda från allt vanligt och normalt folk. Eller varför stängslet nu sitter där.

DFK Värmbol är en flick- och damfotbollsklubb i Katrineholm
Avbytarbås på rad

Det blev några bilder som inte nödvändigtvis avslöjar idrottskopplingen till platsen eller mitt besök i Katrineholm denna soliga söndag. För dig som icke-idrotts-intresserad blir det din oas i en annars sportanknuten bildkollektion. Passa på att hämta andan när du tittar på följande bilder... ;-)

Färska björklöv genom gunnebostängslet
Tussilagon har gjort sitt för i år
Tussilago som är i färd med att dra iväg frön till kommande säsongers blomning
Vi hade i alla fall tur med vädret

Jag avslutar med ett par bilder på maskoten som tjejerna i DFK Värmbol hade med till matchen. Den fick under första halvlek sitta fastklämd i målramen. Allt för att vara med där det händer.

Maskot
Huvudvärk ikväll?


Nu ska jag iväg för ännu en fotbollsmatch. Denna gång med stora teleobjektivet och med förhoppningar om att "bara" få fotbollsaction på bild. Men det är ett annat forum!

Ha en fortsatt god söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar