lördag 14 april 2018

Lägeskoll vill fotbollsplanen

Efter lite pyssel hemmavid med montering av ny brevlåda och cykelservice var lördagen plötsligt halvvägs och gästerna skulle snart dyka upp. Näst yngsta dottern har i veckan fyllt 15 år och då ska det givetvis bjudas på fika och födelsedagstårta. Vårvärmen var så påtaglig att det utan problem gick att ha ytterdörren på vid gavel.

Skolbygget fortgår mestadels på insidan just nu

Jag satte mig på min nypumpade cykel och pinnade iväg till skolområdet där också Stigtomta IF:s 11-mannaplan ligger. Väldigt nyfiken på om snön i skugghörnet flyktat från gräsmattan. Inte för att jag inbillar mig att vi ska slippa Rosvalla och dess konstgräs den närmaste tiden men för att ingjuta mod och hopp om en utesäsong på riktigt innan midsommar infallit.

En liten snösträng i kanten av 11-mannaplanen är det som finns kvar efter vintern

Den kommande veckan har en rejält positiv väderprognos med sommarvärme in emot kommande helg. Det blir bra det, vi i Stigtomta IF F02-04 ska genomföra träningsläger på Klintvallen i Kvarsebo den helgen. Så här års längtar man onekligen till naturgräs, seriematcherna och träningarna hemma på idrottsplatsen. I slutet av säsongen är man en aning mätt på allt det där men nu är vi i april och inte i slutet av september.

Om ett par veckor ska planerna vårrustas och målen förses med nät
Stigtomta skolas temporära paviljongbyggnad med den nya skolan i bakgrunden

Med mitt 24-70 mm-objektiv kunde jag tyvärr inte ta någon vettig bild på sädesärlan när den skuttade fram över fotbollsplanen. Men cykeln gick bra och jag hann hem innan de första gästerna anlände.

Jag önskar alla en fortsatt förträfflig helg!

2 kommentarer:

  1. Vi har en konstgräsplan vid skolan som jag bor granne med. Den är aldrig tom nu för tiden. Det är alltid ungdomar där och sparkar boll.Kul att höra att du är ute och cyklar ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spontanfotboll är jättebra för barnen och ungdomarna. Oj vad de lär sig mycket av det samtidigt som de rör sig och är aktiva. En konstgräsplan håller dessutom bättre än det naturliga gräset, både när det är som grönast men också nu när gräset inte riktigt kommit igång.

      Mitt cyklande borde ske oftare, jag är alldeles för dålig på att sätta mig på cykeln. Det blir oftast bilen istället (även om jag inte ska så långt). Vid några svaga ögonblick har jag funderat på att köpa en vettig cykel men dit har jag inte kommit ännu.

      Radera