fredag 25 maj 2018

Brottninge och Bärstakärret i all hast

Jag fick ett litet chaufförsuppdrag vid 18.30-tiden då vår ena dotter skulle till en kompis utanför Jönåker. På vägen dit passerade jag ett rapsfält som jag på hemvägen var tvungen att stanna till vid. Sånt får man inte ta för lätt på.

Rapsfält på vägen upp mot Brottninge


Allén mot Brottninge

Jag åkte sedan inte raka vägen hem till Stigtomta utan fann det för gott att svänga in på Hallavägen och därefter direkt ner till Bärstabadet. Inte för att bada, ånej så angelägen är jag inte att bada. Jag ville titta till Bärstakärret och då började jag vid badplatsen eftersom det är där man kan parkera bilen.


Bärstabadet



Jag använde min Canon 5D Mark IV och mitt normalzoom Canon EF 24-70 mm/2.8. I all hast.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Härligt med den blommande rapsen. Jag tror att det vore bra ned lite regn snart. Gott om skogsbränder i mina krokar de senaste veckorna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju så knastertorrt ute och allt är utblommat. Vi får se hur sjutton det här ska gå, förmodligen slutar det väl inte regna när väl väderomslaget kommer.

      Radera