söndag 27 maj 2018

Perfekt start på söndagen

För ett par veckor sedan blev jag bjuden på frukost av näst äldsta dottern som numera bor med pojkvännen i Stigtomta. Den gången var det min födelsedag som skulle avhandlas. Denna söndag var det dags igen men nu var vi flera som anslöt till uteplatsens frukostbord. Mors dag och hela barnaskaran samlades.

På väg till frukostserveringen. Anita längst till höger.


Jag tog med mig kameran och mitt 135 mm-objektiv. Tanken var att det alltid finns en chans att ta en eller annan bild. Inga djupare funderingar på vilken typ av bilder jag ville ta. Med ett lätt teleobjektiv blir det inte så många orienterande översiktsbilder, allra helst när man är i en trädgård där avstånden inte blir särskilt stora.

Ida trixade och snurrade ute i sin egen trädgård
Gabriel ger Ida en hjälpande hand
Ett tu tre så stod Ida på fötterna framför Gabriel
Och det var uppenbarligen jätteroligt
Även äldsta dottern Emma verkade nöjd och glad trots den tidiga morgonen
Emma
Yngsta dottern Alva har bäst koll på motoriken
Det tycker Alva är extra roligt
Lovisa föredrog vilstolen framför att hjula på gräsmattan
Emma och Ida granskar Lovisas mobiltelefon-film
Även Alva ville kolla vad Lovisa spelat in med mobilen
Sanningen att säga var både Emma och Ida ganska kassa på akrobatik

Några bilder på framförallt döttrarna blev det med porträtt-gluggen. Mycket mer finns nog inte att tillägga. Efter frukostbjudningen traskade jag till Stigtomta IF:s klubblokal där jag vek det nytvättade matchstället efter gårdagens seriematch. Sedan skiftade jag fotoutrustning till sportkameran och ställde mig för att fotografera en cykelmotionslopp. Det är en helt annan historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar