torsdag 2 augusti 2018

Kisängs båtplats i solnedgång

Jag hade anledning att åka till stugområdet Kisäng utanför Stigtomta under torsdagskvällen. En anspråkslös liten träbro över ett krondike var mitt huvudsakliga mål. Hur nu en liten anspråkslös träbro ute på bonnlandet kan locka och pocka så till den milda grad att man åker dit i solnedgång en torsdagskväll i början av augusti?!

Kisängs båtbryggor

Att jag fotade träbron innebar dock att jag hade kamerorna med mig och kunde ta mig vidare efter slutfört uppdrag till båtplatsen där två bryggor hyser plats för traktens småbåtar. Solen hade inte mer än en halvtimme kvar innan nedgång och det tenderar att bli ganska trevliga bilder under denna tid på dygnet. I alla fall om det inte är mulet och locket på.








Jag hade anledning att inspektera en av småbåtarna lite extra noga. Nej, jag äger inte någon båt men pysslar om en av båtarna när ägarna är på en kortare semesterresa. Det regnar ju inte direkt mycket denna sommar så något större slitage på öskaret är det i alla fall inte. Ett åskregn i måndags är de enda droppar jag fått på mig sedan början av maj och om jag inte hade öst båten hade nog det vattnet dunstat bort av sig självt.

Härom dagen fotade jag herr Bagge i backen ovanför båtplatsen

Nu har jag redigerat några bilder på den lilla anspråkslösa träbron och kan slå mig till ro för kvällen. Alltid något. Temperaturen har lugnat sig något och kanske, kanske kan jag för första gången på länge få sova någorlunda utan att flyta bort i den tropiska hettan.

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt fina bilder från en fin plats på jorden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, visst är det så att Kisäng är en pärla! :-)

      Radera