tisdag 15 september 2015

Ho ho

Jodå, jag är här. Lite längre bort från bloggen men med nästippen över vattenytan. Man fixar och donar och jag kan lova att det inte växer mossa på rullande stenar. Typ.

Gräsänkling under långhelgen. Barnen och jag överlevde.

Förra veckan tror jag knappt att jag petade på någon av kamerorna. Det fanns alltså inte mycket att blogga om. Någon gång i framtiden kanske det kommer ett bildlöst inlägg men det känns halvkonstigt eftersom det är en fotoblogg.

Söndagens fotonöje blev en dammatch på Rosvalla


Att inte få ur sig några bilder som kan publiceras på bloggen är inte hela världen. Ett ganska högt tempo på publiceringarna tidigare kan kännas lite krävande eftersom det blir en "utlovad" nivå. Det kan jag tugga i mig. Värre är nog att inte riktigt ha tid för blogg-läsandet och kommenterandet hos mina favoritbloggare.

Måndagskvällens fotouppdrag var hos ishockeylaget Gripen HC. Här Andreaz Nordlie.

Tänk, det har inte ens blivit något fotande på jobbet sedan innan semestern. Nu har vi i alla fall flyttat studiogrejorna till ett annat, mindre dammigt, våningsplan så snart drar det nog igång med produktfotografering igen. Finns en del att göra där. Också.

Utblommad malva hemma i rabatten

Om nu Vattenfall inte gräver sönder huset för att laga den trasiga elkabeln och Gästabudsstadens operatör inte borrar för många hål i väggen under onsdagen kan den närmaste tiden bli ganska behaglig. Åtminstone uthärdlig.

Solrosen lockar

Jag önskar dig en förträfflig tisdagskväll!

2 kommentarer: