lördag 17 december 2016

Är det bara sportfoto nuförtiden?

Detta är ett försök att lämna någon form av livstecken. Mycket tid till fotografering har det inte varit den senaste tiden. De gånger kameran varit framme har det handlat om sportfotografering. Några hälsostärkande promenader har det inte blivit på evigheter. En aning irriterat har jag tittat ut genom kontorsfönstret i veckan då solen lyst och frostkristallerna lockat och pockat. Förhoppningsvis blir det mer tid till under de kommande storhelgerna till utomhusaktiviteter.

Gripen besegrade Eskilstuna Linden på Luciadagen

I tisdagskväll besökte jag Rosvallas Lilla ishall och bevakade Gripen HC:s match i Alltvåan mot sörmlandskonkurrenterna Eskilstuna Linden. 743 åskådare på plats och en märklig historia som slutade 7-5 till hemmalaget. Inga bilder som stack ut på något sätt och jag var småirriterad över att jag inte lyckas med min ishockeyfotografering.

Robin Jacobsson vill påtala att han fått något bortslitet i ett gruff
Jubelbilder önskades och jubelbilder fotade jag
Emil Karlsson längst till höger har jublat klart och redan taggat till för nästa nedsläpp

I måndags och onsdags kväll var jag med på flicklagets fotbollsträningar. Det tar en hel del tid och denna månad är fotbollsaktiviteterna fler än någonsin. Seriespel i futsal, träningar, julfest med idrottsföreningen, m.m. För att riktigt fylla kalendern såg vi till att under dagen spela träningsmatcher i futsal mot grannklubben Hargs BK inne i Rosvallas B-hall. Jättetrevligt med detta utbyte och värt att huvuddelen av lördagen försvann i ett ögonblick.

Moa har koll och tar ner bollen utan problem
Hargs BK slog oss stort i en träningsmatch under årets första träningsläger men idag var det jämnare
Ebba spanar från avbytarbänken på kompisarna ute på planen
Den andra Ebba ser till att komma till avslut (med nöd och näppe)

Nu släpper jag snart sportens värld för att köra slutspurten av förberedelser inför julfirandet. Allt ska ha sin tid och sin del av kakan. På måndagskvällens avslutande träning innan juluppehållet utmanar ledarna fotbollstjejerna i Stigtomta IF på en match sedan får vi se om jag klarar att gå på några dagar...

Och gissa om jag längtar efter att få fotografera utomhus i naturligt ljus utan ISO runt 5000 och brusdaskiga bilder som resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar