onsdag 1 november 2017

Månadens bild: November 2017

För att lindra intåget i månaden november, fulnovember i min vokabulär och sinnevärld, så tar jag mig åter till bildskörden från Gotland. På temat "Månadens bild" kostar jag på mig det under innevarande år.

Bilden är hämtad från familjens resa till Gotland i början av juni 2016. En av dagarna sökte vi oss till Gotlands nordöstra delar där bl.a. Furillen och Asunden ligger. Båda platserna är spektakulära men på helt olika sätt. Asunden är en ö som man kan åka bil till tack vare en konstruerad väg. Tidigare militärt område men numera tillgängligt för allmänheten. På ön finns ett raukfält och intressanta klippformationen i vattenlinjen.

Skivomslagsbild från Asunden

Jag valde att placera övriga familjemedlemmar på kanten av platån medan jag stod nedanför och siktade med vidvinkligt perspektiv. Det blev en aning skivomslagsinspirerat, det får jag medge. Alva, Ida, Anita och Lovisa fann sig i att posera under den lätt molniga himlen.

Bilden är tagen med min Canon 5D Mark II och mitt Canon EF 24-70 mm/2.8 L USM. Brännvidden är 24 mm, bländaren f/11, slutartiden 1/125 sekund och ISO 200.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar