måndag 4 mars 2013

Dagens skörd: småfågel

Dagen inleddes med sedvanlig promenad. Någon minusgrad i luften, istäckta småvägar och solen på väg fram genom tunna molnslöjor. Ganska lovande alltså om man undantar risken att halka omkull och slå sönder kamerautrustning för 10000-tals kronor...

Jag vet inte hur det blev idag. Jag tog det långa teleobjektivet i hopp om ett rådjur, en hjort eller någon stor fågel. Efter en timmes promenad hade jag inte mer än ett par misslyckade bilder på minneskortet. Sista 20 minuterna blev räddningen tack vare några småfåglar. Jag tyckte det blev ganska trivsamma och arttypiska bilder, men vad vet jag. Någon fågelfotograf är jag då rakt inte!

Videung. Våren är i vardande.
Gulsparven hoppade ut ur en en och tittade lite åt mitt håll.
Pilfinken tjattrade intensivt inne i busken ända tills jag kom lite för nära.
Talgoxen är en liten tuffing. Den här tittade snett på mig... Attityd!

Du missar väl inte att klicka på bilderna för att se dem i större storlek?!

Så blev det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar