torsdag 21 mars 2013

Osympatisk nordanvind

Den eländiga nordanvinden fortsätter att plåga våra värmelängtande kroppar och sinnen. Nu vill jag inte påstå att allt som kommer från norr är av ondo. Men det klart, surströmming och Gnaget kommer norrifrån, och dessa ting är inget vidare... Jag vet att stark kyla har en viss konserverande effekt. Således borde ännu starkare kyla ha en föryngrande effekt och med den logiken blev jag 5 år yngre på morgonens promenad!

Snödrev på vägen in mot Nyköping.

Dagens tur tog mig runt skroten och vår udda strutsfarm. Inget nytt längs det stråket att rapportera till omvärlden idag. Jag fångade solens strålar i ett slitet ladugårdsfönster, vilket ändå ger intrycket av att det var ljus och fint ute.



Hade jag haft stora teleobjektivet på kameran hade den avslutande bilden kunnat bli bra. Nu blev det bara en medioker hackspetts-bild mestadels tack vare att den inte flög sin väg trots att jag stod endast någon meter från trädet (där spetten satt och utövade våld mot något stackars övervintrande kryp under barken på aspen.)

Hacke siktar in sig för kommande attack.

Jag tar ett fruset adjö för idag. Under promenaden kom jag på ett potentiellt fotomotiv för solnedgången i närheten, men just därför kommer det väl att vara mulet det närmaste året eller så...

Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar