fredag 1 mars 2013

Nytt blad i almanackan...

...men lik förbaskat vinter. Kul att få vända blad i alla fall! Jag bjuder endast tre bilder för stunden då promenaden idag blev tämligen kort. Trots att termometern pendlade runt nollan och solen var vänlig nog att skina var det inte ett dugg skönt ute. En kylig vind drog fram över de bördiga fälten utanför Stigtomta, så det var bara att bita ihop och halka fram på de istäckta småvägarna (men med tant-broddarna under skorna.)

Soluppgång över Skillra. Dagsmejan har tagit hårt på isen just på denna sträcka.

Jag fortsatte mot Åsby även denna dag. När jag närmade mig gödselstacken satt det 5 kajor bredvid den nedstuckna grepen och utgjorde ett tillräckligt intressant fotomotiv för att väcka mitt intresse. Tyvärr var fågel-krakarna ännu mer vakna för de flög naturligtivs sin kos precis när jag höjde kameran till ansiktet.

Av gödsel-flocken bidde det endast en enda bortflyende individ på bild.

Innan jag avslutade promenaden morsade jag på hästarna vid Åsby. De hälsade förstrött tillbaka.

Tjäna.

Om jag får ordning på grejorna och orkar ska jag genomföra ett annat fotografiskt göromål inomhus idag. Vi får väl se om det blir några bildbevis på detta senare.

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar