söndag 10 mars 2013

Samma samma

Den ganska svaga vinden på förmiddagen förstärkte tyvärr de minusgrader som råder och det blev en rysligt kall upplevelse att ta promenaden som idag blev den s.k. Salinge-rundan. Igen. Kameran följde nästan pliktskyldigt med och jag stannade för att ta en bild som redan en gång tidigare är tagen. Favorit i repris, typ.

Mötesplats på rakan bakom Stora Ramshult upp mot Salinge.

Jag har tagit denna bild tidigare men då i höstrusk och dis. Jag tycker själv att bild-idén mest kommer till sin rätt i denna något dystra bild som jag också konverterade till svartvitt. Med titeln "Men ingen kom" ger den ett intryck av att man ju faktiskt tagit sig till en plats för möten men står där ensam utan att någon annan dyker upp.

Men ingen kom

Jag tog inte många fler bilder idag men bjuder på en ruta till på ett av de tillhörande byggnaderna vid Salinge. En ruggad och sliten fasad vittnar om att det var ett tag sedan någon stänkte på lite rödfärg. Och fönstret ser också ut att behöva lite omtanke och översyn.

Lite sliten.

På återhörande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar