torsdag 28 mars 2013

Påsk-ledig!

Så har vi kommit fram till påskhelgen. En högtid som vi firar till frosseriets ära. Eller... när jag tänker efter så har jag för mig att det för länge, länge sedan fanns något annat skäl till påskfirandet. Det var på den tiden då man inte kunde tillverka så mycket godis och senapssill.



Då, för bra länge sedan, utspelades en historia om uppoffringar, oerhörd grymhet, svek och förnyat hopp. Nej, det var inte en i raden av alla dyng-såpor på TV4.

Jag kommer att tänka på en bild jag tog i Mollösund sommaren 2011. Den har ett budskap nästan i klass med 70-talets stridsrop "BORT MED MOMS PÅ DILL!". Den bild du ser nedan föreställer toppen av en portal in mot en kyrkogård och den bistra uppmaningen skapades av en väckelserörelse på västkusten under förra sekelskiftet. Muntergökar...

Skoj. Men sedan återuppstod han ju enligt sagoberättarna.

Annars borde jag se till att städa och göra fint. På min morgonvandring såg jag att fler borde tänka samma tanke.

Städ-dags.


Vi önskar varandra en härlig påskhelg. Var och en firar precis efter egna önskemål, frosseri eller religiösa grubblerier, och jag tar några dagars lov från fotobloggandet. Gott så.

Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar