lördag 1 april 2017

Månadens bild: April 2017

Så har vi kommit fram till den "giftigaste" av alla månadsinledningar, april. Något lurendrejeri har jag inte för avsikt att ägna mig åt i denna spalt. Ett eller annat prank kan det bli men då utnyttjar jag i första hand flicklaget i fotboll som jag en viss mening har tillgång till. Där kan man få luras en gång om året ;-)

Gotlandsåterblickarna från 2016 fortsätter och april-bilden är tagen i samband med resan till ön som genomfördes i början av juni. Expeditionens högkvarter var förlagt till Klintehamn men ett avslutande besök inne i Visby var ju absolut tvunget innan vi tog färjan hem till fastlandet igen. Gästhamnen ligger precis utanför ringmuren och är ett givet område att ströva i om man ska till eller från färjelägret. Där ligger också en rad med välbesökta glasställen och restauranger.

Vi nöjde oss med att bara vara väldigt coola. På ett Stigtomta-lantligt sätt.

Lovisa, Alva och Ida poserar framför kameran i Visbys småbåtshamn

Bilden är tagen den 6/6 med min Canon 5D Mark II samt med objektivet EF 24-70 mm/2.8. ISO var inställt på 100, bländaren var f/2.8 och slutartiden på 1/1600 sekund. Brännvidden på zoomobjektivet stod på 55 mm enligt metadata-uppgifterna jag får ur Lightroom.

Visbys personlighet är intagande och för mig svår att värja mig ifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar