torsdag 1 juni 2017

Månadens bild: Juni 2017

Ankomstdagen till fjolårets första Gotlandsresa var den 3:e juni. Vi hade bokat boende i en stuga hos pensionat Warfsholm i Klintehamn. Ett geografiskt passande boende eftersom vi skulle till Stora Karlsö den 4:e. Promenadavstånd till bryggan där båten avgick. Det charmiga gamla pensionatet ligger vackert, ett fjösigt underhandskast från Östersjöns vatten. Givetvis gick vi runt både i pensionatets närområde och till de centrala delarna av Klintehamn för att bekanta oss med omgivningarna.

Prästkragar i motljus utanför pensionat Warfsholm i Klintehamn

När jag innevarande försommar letat lämpligt boende för sommarens besök på Gotland har pensionat Warfsholm dykt upp mer än en gång i sökningarna. Valet föll till sist på en lägenhet strax utanför Visbys ringmur men det innebär inte att det är något fel på Klintehamn som resmål. Variation är snarare motivet och eftersom vi kommer att ha vår bil med oss till ön under sommarveckan lär vi ta chansen att se både nya och gamla smultronställen där Visby är en trivsam utgångspunkt.

Bilden på prästkragarna är tagen med kamerahuset Canon 5D Mark II och objektivet Canon EF 17-40 mm. Inställningarna var följande; ISO 400, brännvidd 23 mm, bländare f/5.6 samt slutartid 1/320 s.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det är faktiskt så att jag längtar tillbaka när jag ser min egen bild. Försommarkvällar i i solnedgången på västra kusten av Gotland tackar jag inte nej till! :-)

      Radera