fredag 19 april 2019

Äggjakten 2019

Långfredag innebär traditionsenlig äggjakt i Stigtomta IF:s regi. Exakt och precist som varje år tidigare. Och jag har banne mig inte mycket att tillägga mot vad jag kan tänkas ha skrivit om detta de föregående åren. Nytt för i år var delar av vårt sällskap som traskade runt den välbekanta slingan. Arrangörens koncept var oförändrat. Vädret var kanske bättre än någonsin, förutsatt att man gillar solsken och sommarvärme.






Folkfest i lilla Stigtomta och allt fler hittar till Äggjakten för varje år som går. Vid det här laget har jag lärt mig att vi aldrig lyckas räkna in rätt antal ägg som finns utlagda eller upphängda längst promenadslingan. Och bokstäverna som vi vuxna ska hitta går precis som vanligt inte att komma på vad de ska bilda för sammansatt ord. Numera gör jag inte ens ett försök att lösa problemet, det spar både tid och huvudvärk.

Enzo the Batdog, Emma och Lovisa



Jag hade inte en aning. Men fantastiskt bra av OK Hällen att ordna med detta.

Vi handlade några korvar och läsk när vi gått klart äggjakten. Fikat sparade vi dock tills vi kom hem där det väntade en påsktårta och nybryggt kaffe som kunde intas utomhus på altanten. Att påsken ligger ganska sent i år underlättar naturligtvis men väderomslaget till sommarvärme kom ju väldigt lägligt denna helg.



Jag önskar dig en riktigt glad påsk!

2 kommentarer:

  1. Verkar vara en kul tradition.Såg att vi har någonting liknande vid Jordbrogravfält.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Under åren har olika illvilliga planer lagts fram hur vi ska kunna vinna genom att fuska i denna förbaskade aktivitet. Om man går ut först av alla kan man ju plocka bort eller lägga dit några påskägg ... Men sedan biter vi i det sura äpplet och tar förlorarens bittra smak i munnen, år efter år. ;-)

      Radera