fredag 7 augusti 2015

Snabbvisit i Visby

Här kommer ett ultrakort blogginlägg som endast har som syfte att berätta att delar av familjen Jansson, där även jag ingår som en liten obetydlig del, åter har fast mark under fötterna efter ett besök i Rosornas och Ruinernas stad Visby. Vi har varit på ön under tisdagen till torsdagen denna vecka och det som drog oss till resmålet var den fortfarande pågående Medeltidsveckan.

Sjörövare samlade under årets Medeltidsvecka i Visby

Jag har inte mer än flyttat över bilderna från kameran till datorn så mycket återstår innan jag kan berätta mer om Visby, Medeltidsveckan, marknader, rosor och ruiner. Och sjörövarna, förstås. För visst finns det en mycket stark koppling för Visbys del till sjöröveri genom historien.

Gör dig beredd på flera dagars blogginlägg med ett sammanhållet tema. Vad det lider. Först ska jag bara äventyra lite med familjen på min sista officiella semesterdag för denna gång. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar