söndag 13 oktober 2013

Sportfoto under veckan som gått

Jag ska hålla mig kort. Och för dig som inte gillar sport eller bilder från idrottens värld går det bra att blunda en liten stund. ;-)



I onsdags kväll var det ishockey igen. Jag har nu använt den där hjälmen jag köpte för 400 kronor för andra gången. Det gäller att få valuta för pengarna! Nyköpings Hockey vann över gästande Nacka med 10-1. Mycket mer ska jag inte skriva om matchen, men bildgalleriet med mina bilder hittar du via den här länken.



I fredags kväll var det dags för "handbollsfredag" igen i Sporthallen. I konkurrens med fotbollslandskampen kom "bara" 408 åskådare (mot ca 600 när det är fullsatt.) Tyvärr tredje förlusten i serien för IFK Nyköping på tre försök denna säsong. Nu blev nykomlingarna IK Bolton dem övermäktiga, siffrorna skrevs till 26-34. Matchbilderna hittar du via den här länken.

På minneskortet finns nu några macrobilder från lördagens promenad i solskenet. Jag fyller på med fler (förhoppningsvis) idag och ber att få återkomma med mer naturnära bilder.

Ha en fin söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar