söndag 29 oktober 2017

Rysligheter i Stigtomtaskogarna

Under lördagskvällen hade familjen den stora förmånen att få delta i en alldeles förträffligt välarrangerad Halloweenfest vid Friluftsgården i utkanten av Stigtomta. OK Hällens klubbstuga är trevlig och för en mysryslig tipspromenad i mörkret passar den skogsnära placeringen alldeles utmärkt.



Som inbjudna gäster kunde vi fokusera på vår egen utstyrsel. Tipspromenaden, spökerierna, maten och pyntandet av lokalen stod värdarna för. Och den efterföljande städningen. Något vi är synnerligen tacksamma för. Med smink, beställning av utstyrsel och annat kunde vi ge oss hän i Halloween-firandet.

Anita tog häxkonsterna ett steg vidare
Alva (t.v.) sminkade till sig ett hyfsat kindsår
Lovisa var bleksminkad och hade spökklänning (vilken tyvärr inte syns under jackan på denna bild)
Och jag blev Döden. Eller kanske Liemannen. Du väljer. (Fotot taget av Lovisa med min mobil.)

Jag tog med mig min Canon 5D Mark IV tillsammans med 24-70 mm-objektivet och min externa blixt. Pillade lite med de manuella inställningarna på både kamera och blixt och sedan körde jag. Det blir ju aldrig riktigt bra med det hårda blixtljuset men ute i den mörka skogen hade jag inte mycket annat att välja på.

Röda ögon får man lätt av blixtljus men den sympatiska kirurgen i mitten har röda linser...
En välskött skog ska aldrig underskattas

Jag har satt ihop ett litet bildgalleri från lördagskvällen som du hittar HÄR >>>

Nu rusar jag mot Eskilstuna och fotbollsmatch i Damallsvenskan mellan Eskilstuna United och Kopparbergs/Göteborg FC tillsammans med tjejerna i Stigtomta IF F02-04. Det blir också bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar