söndag 4 augusti 2013

Mycket mer fotboll

"Men, det här är ju en naturfoto-blogg, ingen sabla sportblogg!" Jag ber om ursäkt, jag har fotat fotboll två dagar i rad och har helt enkelt inte hunnit ta en enda blom- eller insektsbild... Och sedan tycker jag personligen att fotbollsfotografering är bland det roligaste som finns samtidigt som det i sina bästa stunder kan bjuda på bilder som inte enbart kan avnjutas av sport-nördar. :-)

Igår var det division 1 i Nyköping, idag var det Elitettan (nivån under allsvenskan) i Eskilstuna. Jag brukar åka till Tunavallen en gång varje sommar och fota Södermanlands fotbollsdrottningar Eskilstuna United DFF. I år har de varit så framgångsrika så att efter dagens match leder de (åtminstone tillfälligtvis) Elitettan. Fantastiskt starkt! Idag mötte de ett blågult Umeå Södra FF i värmen och vann med 1-0.

Efter gårdagens fotbollsfotografering började jag tvivla på om jag kan åstadkomma en enda vettig fotbollsbild, men trots svårt ljus idag känner jag mig tillfreds med slutresultatet. Jag har några keepers på hårddisken som jag ska slutredigera och lägga ut på min fotbollsblogg under måndagen.  Men redan nu låter jag några bilder läcka ut här på fotobloggen.

Jag fotade med min Canon 1D Mark III och mitt teleobjektiv 100-400 mm (som vanligt om ljuset räcker till under fotbollsmatcherna.)

Eskilstuna Uniteds nyförvärv Frida Svensson gjorde hemmapremiär på Tunavallen.

Planens bästa, Umeå Södras lagkapten Lisa Lantz, i gul tröja och intressant uttryck.
Matchens mål gjordes av Eskilstuna Uniteds brittiska Vaila Barsley.

Eskilstuna Uniteds lagkapten Elin Wahlström framför åsikter.

Om du vill läsa mer om Eskilstuna United DFF kan du göra det på deras, för fotbollssammanhang väldigt proffsiga, hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar