tisdag 13 augusti 2013

Geocaching - del 2

Som jag skrev i gårdagens inlägg hann vi inte med den tredje planerade gömman igår förmiddag. Men tiden fanns på eftermiddagen och då tog vi en tur till med bilen. Cachen låg på vägen upp mot Helgesta Säteri och det är inte särskilt många kilometer hemifrån. Extra plus är att det är längst Hallavägen som går mellan Yngaren och Hallbosjön och jag envisas med att kalla den en av Södermanlands vackraste vägar.

Av någon anledning satte jag macro-objektivet på kameran. Dumt när det är så vackra omgivningar som gör sig bäst att porträttera med vidvinkeln... Jag gjorde vad jag kunde i alla fall och du får här nedan några bilder från den korta utflykten.

Vägen upp mot Helgesta Säteri kantas av en allé som delvis består av ekar.
Enorma mängder gäss var samlade vid dammen. Vi skrämde upp hälften av dem...
Jodå, det finns gott om riktiga vildsvin också i våra trakter!
Landskapsfotografering med macro-objektiv. Funkar det med...
Enda motivet där macrot var absolut nödvändigt. Larvigt? Javisst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar