måndag 8 juli 2013

Hur kunde jag bomma ljuset?

Idag sparade jag på promenaden för att slippa den värsta värmen. Det har varit en mycket varm dag även om solen legat bakom ett distäcke. När klockan närmade sig 19-slaget så tyckte jag att det var dags att dra iväg och jag valde att låta kameran ligga för att istället ta en lite raskare långpromenad. Mycket dumt gjort. I alla fall ur ett fotografiskt perspektiv. Den nedgående solen gav ett gult sken och diset, som lättat något, var den perfekta softboxen. Jisses vilket härligt ljus som nådde ner till gärden, blommor och gräs längst promenadvägen. Ja ja, den chansen missade jag men fick njuta för stunden av det jag såg!

En vit blåklocka har dykt upp i rabatten.

Jag håller på att gå igenom bildmaterialet från Öland. Jag har en hel del kvar att göra. Urvalet har kommit halvvägs och sedan ska jag ju redigera en del också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar