onsdag 17 juli 2013

Morgontrött

Egentligen borde det inte behöva bli så här. Trött som en tapir på morgonen, pigg som en mört på kvällen. I morse slog jag inte upp de grumliga grå förrän alldeles för sent. Och för att inte hela dagen skulle försvinna i ett snedskjutet schema tog jag bara en halvtimmespromenad med kameraremmen runt nacken. Jag skyller på EM och att det är svalt och skönt senare på kvällarna, jag älskar inte värme direkt, och att jag alltid har svårt att komma till ro på kvällarna.

Jag har ett hundratal bilder att gå igenom från tisdagskvällen. Åkte iväg för att titta på kadett-EM i baseboll där Sverige finns med. Mer om detta i ett kommande inlägg (någon gång.)



För tillfället är det högsommarmotiv som gäller ute i naturen. Macrot ger mest och bäst skörd för mig just nu. Fåglarna finns där någonstans men är inte särskilt villiga att visa sig.

Hasselnötterna under mognad.
Hallon börjar mogna både som vilda och odlade.


Nu blir det badstranden en stund. Kanske ger jag mig in till Nyköpings hamn ikväll då det är veteranbilsträff. Genom åren har jag varit på plats kanske totalt två gånger vilket är ett skralt facit när de har sina onsdagsträffar hela somrarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar