torsdag 27 mars 2014

Lindö, det är väl bara utfyllnad?

Bråviken har jag sett min beskärda del av. Sällan eller aldrig är jag däremot längst inne i Bråvikens spets där Motala Ström tar vid och sedan skär genom Norrköpings centrala delar. I lördags blev det ett sådant tillfälle och mitt under den fotbollscup som gick av stapeln på City Gross Arena ute på Lindö tog jag mig en promenad. Skönt att komma ut i friska luften och kul att se sig omkring. Jag kan däremot inte påstå att den tidiga vårdagen gjorde badplatsen jag hamnade vid full rättvisa. Och detta inlägg kan inte ses som särskilt mycket mer än utfyllnad i väntan på nästa skogsrunda! ;-)

Holmens pappersbruk ligger där framför oss.
Norrköpings yttre hamninlopp

Jag kan med uppriktighet och fullständigt ärligt hävda att Norrköping är en stad som är omöjlig att köra bil i om man vill hitta rätt. Det går inte. Punkt. Undrar hur förvirrade Norrköpingsborna själva är dagarna i ända? Det kan inte vara skoj att aldrig hitta hem... typ. Eller är det därför de har spårvagnar som tar folk från A till B oavsett korsningar, felaktiga eller helt uteblivna skyltningar? Så är det nog!

Inte nära att vara badvarmt ännu.
Joggaren höll sig varm i snålblåsten. Sämre ställen kan hittas för en joggingtur!

Jag strosade runt nere vid Lindö FF:s gamla klubblokal en stund. Hittade några detaljer runt den intilliggande badplatsen och det s.k. rekreationsområdet som var värda att spara på hårddisken och låta gå ut till offentligheten.

Tussilago vid strandkanten bland gammal vissnad vass.
En duschanläggning stod en bit från strandkanten. (Det är faktiskt en selfie!)

Jag såg några skyltar runt området som jag tror betyder att man inte får grilla kalkon på för små grillar. Det är bra med upplysning åt folket! Hade jag inte sett skyltarna hade jag säkert fortsatt köpa kalkon till min lilla engångsgrill...

Folkupplysning!

Jag och övriga familjen hittade hem efter lördagens Norrköpingsutflykt så helt omöjligt att hitta är det nog inte. Men nog sjutton körde jag fel big time även denna resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar