onsdag 15 oktober 2014

Football heaven

Ok, denna publicering kan bli plågsam. Jag har inte något att gömma mig bakom. 7 lager i Photoshop med viss transparens här och där är inte mycket att skyla sig med. Innerskuggan på sina ställen i bilden ger inte heller skydd för mig som upphovsman. Biokovobergen, solnedgång över Brink samt en och annan fotboll som fotats under åren. Dessutom ett barn i en stor plastbubbla. Surrealistiskt, javisst, men är det något som överhuvudtaget ska visas?

Jag kallar bilden Football heaven.  "Konst" ska väl ha namn, det blir liksom lite pretentiösare då.

Football heaven

Klicka gärna på bilden i inlägget, du ser den i större storlek då. Om det nu hjälper...

Om jag är färdig med bilden? Kanske inte, men just nu vet jag inte vad jag ska tillföra. Du kanske tänker "Radera, det är det enda som hjälper". Fine by me, jag ser det i alla fall som ett kul experiment.

4 kommentarer:

  1. Du nämnde någonting om att radera...

    Alltid bra att testa vad man kan göra i olika redigeringsprogram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får jag nog hota med att jag har ytterligare ett par idéer för bildredigering/manipulation. Även om det kanske dröjer innan nästa försök till publicering. :-)

      Radera
  2. Alltid kul att testa Photoshops nästan outtömliga förråd. Tyvärr har jag lagt detta lite på hyllan det senaste åren, men idéerna ligger på hög. Kanske en lång och tråkig höst/vinter ger lite mer tid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju klockrent att du har ett gäng idéer kring kreativ bildredigering! När man vet vad man vill åstadkomma i jätteprogrammet Photoshop är det lättare att hitta guider och tips m.m. Sitta och pilla på måfå är nästintill omöjligt... Sedan håller jag med om att man behöver en hel del tid om man ska sätta sig tillrätta vid datorn för detta pyssel.

      Radera