måndag 2 juni 2014

Jodå, bloggen lever!

Så stora luckor i publiceringen brukar det inte vara. Men jag kan meddela att både undertecknad och bloggen lever och har hälsan! En kort blänkare idag kan förhoppningsvis leda till att ditt intresse och tålamod bibehålls tills jag hunnit redigera bilderna som jag tagit de senaste dagarna. Bildurvalet och redigeringen måste få ta lite tid, dels för att jag tycker det är kul och dels för att dylika ting inte ska hastas igenom.

Onsdagens besök vid Stora Berga på Skavsta gav bl.a. denna bild.
Under torsdagen påbörjades en resa till västkusten som gav allt från hundar och ungar...
...till macrovärlden med jungfrusländor...
...och landskapsbilder från hysteriskt vackra miljöer...
...samt dimma efter solens nedgång.

En ganska stor mängd bilder med varierande motiv finns att presentera här på bloggen och indelningen lär bli ungefär som bland bilderna här ovanför. Först ut är alltså en lägesrapport från den plomberade gården Stora Berga där stenkonstnärer nu fått en temporär uppehållsplats.

Håll utkik här på bloggen så får du veta mer och framförallt se fler bilder!

2 kommentarer:

  1. Har själv legat i blogg-skugga några dagar pga samma anledning som du så jag har inte märkt av din frånvaro men ser med stor spänning fram emot dina västkust-bilder!
    Dina teaser-bilder lovar mera så jag väntar med spänning...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg dina inledande och fina Ölandsbilder sent igår och kommer med en kommentar på din blogg Jimmy!

      Ibland måste man ta en längre bild-inhämtning. Så är det bara. :-) Jag känner själv ett sug efter att få visa västkustbilderna men börjar med några stenbumlingar från Skavsta... :-/

      Radera