söndag 26 maj 2013

Söndag i fotbollens spår

Söndagen började lovande med sol och värme. Visst, blåste gjorde det rejält, men en nordbo viker inte ner sig för lite vind. Kruxet idag var att det aldrig hann bli någon morgonpromenad eftersom en av de yngre döttrarna skulle spela fotboll i Björnlunda. Så det packades in fotbollsgrejor och 2/3-delar av familjen i bilen och tiden mellan klockan 10-15.00 var vikta åt fotboll.

Björnlunda Idrottsplats

Vägen upp till Björnlunda är en av de smalaste och krokigaste vägar vi kan hitta i centrala Södermanland. Ut genom Svärta, förbi Runtuna, Aspa, Ludgo, Väster & Öster Malma och även Axala innan idrottsplatsen fanns vid våra fötter. Det visade sig också att den är en av de minst underhållna vägarna och många års tjälskador gjorde sitt för att bilens hjulupphängning skulle få vad den tålde.

Läktarplats vid Björnlunda IP.

Det låter kanske som att jag inte föredrar att åka till Björnlunda men det är precis tvärtom! Jag har många positiva minnen från Björnlunda som tidigare ledare i flickfotbollen och kontakterna med den föreningen har alltid varit goda. Idag stod vi ut i blåsten och jag passade på att fota flickornas maskot innan matchen drog igång.

Maskoten lystrar till namnet Siffo.

Dagens fotbollsmatch mellan tjejerna i 10-årsåldern utgjorde en enormt stor kontrast till gårdagens fotbollsmatch som jag fotade, bevakade och skrev om på min andra blogg. Då var det dam-match på Folkungavallen i Nyköping och hemmalaget IFK Nyköping besegrade Västerås IK med 3-1 i division 1 Södra Svealand. Jag avslutar med ett par bilder från lördagseftermiddagens solskensmatch.

Utanför Folkungavallens entré blommar kastanjeträden för fullt.
Västerås-spelaren först på bollen denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar