lördag 13 april 2013

Inte mycket till foto

Idag var molnen låga. Här i Stigtomta har det regnat sedan igår eftermiddag och det slutade inte förrän vid 8-tiden i morse. Detta har fört med sig den första frostfria natten på...? Men också att snön försvunnit i rasande takt. Kruxet med regn, snabbsmältande snö och frusen mark är att vattnet blir kvar uppepå.

Jag tog dagens promenad utan kamera som sällskap. Den ovanligt brun-gråa morgonen bjöd inte in till foto-fest. Men det blir en bild i alla fall för att belysa det jag skrivit här ovan. Min gamla mobiltelefon har inte mycket till kamera inbyggt i sig men det får duga för detta snapshot.

Stora Ramshult, Stigtomta.

Värme och mer växlande väder är utlovat. Och kanske innebär det att jag inom kort kan få se tussilago, vitsippor och andra vår-anknutna blomster även här i mina jaktmarker runt Stigtomta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar