söndag 7 april 2013

Snabbvisit i Oppeby

Jag fick ett flyktigt ärende till Krikonbacken mitt på dagen idag. Perfekt, då passade jag på att ta kameran med mig för att ta några foton vid Nyköpingsån där gång- och cykelbanan förbinder Krikonbacken med Oppeby.

Nyköpingsån i sydvästlig riktning.
Nyköpingsån i nordostlig riktning.

Nu var inte bara utsikten från cykelbron det jag hoppats fota. Lite väl statiskt för den som tycker det är kul att fotografera fotboll... Fåglar är ytterligare ett exempel på rörliga motiv som är kul att försöka få att fastna utan allt för mycket oskärpa. En och annan and var att förvänta sig där vid bron. Och mycket riktigt, de var på plats och helt övertygade om att den där gubben uppe på bron hade fickorna fulla av brödsmulor. Men det hade jag inte vilket de relativt snart klurade ut och därmed var deras intresse snabbt i avtagande.

Full fart mot mig i tron om att det vankades skaffning.
Snabblandning för att ligga bra till om mat skulle serveras.
Skrattmåsen tog ett svep för att kolla om jag skulle servera något ätbart.
Den ende som inte brydde sig ett skvatt var den här flytkorken.

Tyvärr kom jag inte ner till vattenkanten då båda sidorna av bron erbjöd en brant slänt ner mot vattnet. Och dessa branter var istäckta vilket fick mig att för en gång skull tänka lite rationellt och förnuftigt. Det får bli en annan gång!

Färggrann från topp till tå.

På återhörande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar